Marketingberatung Ullrich Consulting

Publikationen (Auswahl)

Ullrich, S.; Maisch, M. (2019): Influencer Marketing on Instagram: Effects of Perceived Brand Love and Perceived Influencer Payment, akzeptiert zur Präsentation auf der Global Brand Conference, Berlin.

Brunner, C. B.; Ullrich, S.; De Oliveira, M. J. (2019): The most optimal way to deal with negative consumer review: Can positive brand and customer responses rebuild product purchase intentions?, Internet Research, Vol. 29, Nr. 1.

Liebetrau, J.; Basil, D.; Runté, M.; Ullrich, S. (2018): Toward a Valenced Model for Fit in Cause-Related Marketing, AMS World Marketing Conference, Porto, Portugal.

Smirnova, T.; Ullrich, S. (2017): Influencer Marketing To Counter Advertising Skepticism. Beitrag auf der Nachwuchswissenschaftlerkonferenz Mittweida.

Ullrich, S.; Brunner, C. B. (2017): Research avenues for brands‘ options to respond to negative consumer reviews, Poster auf der Consumer Behavior Conference, Schmalkalden.

Ullrich, S. ; Esch, F.-R.; (2016): Markenkommunikation im Internet, in: Esch, F.-R. (Hg.): Handbuch Markenführung, Springer Verlag, Wiesbaden.

Brunner, C. B.; Ullrich, S.; Jungen, P.; Esch, F.-R. (2016): Impact of Symbolic Product Design on Brand Evaluations, Journal of Product & Brand Management, Vol. 25, Nr. 3.

Brunner, C. B.; Esch, F.-R.; Ullrich, S. (2016): Corporate Social Responsibility effektiv in der Marketingkommunikation vermitteln, in: Langner, T.; Esch, F.-R.; Bruhn, M. (Hg.): Handbuch Sozialtechniken der Kommunikation, Springer Verlag, Wiesbaden.

Ullrich, S.; Brunner, C. B. (2015): Negative Online Consumer Reviews: Effects of Different Responses, Journal of Product & Brand Management, Vol. 24, Nr. 1.

Jungen, P.; Ullrich, S.; Brunner, C. B.; Esch, F.-R. (2015): Effects of Symbolic Product Design on Brand Evaluations, Beitrag auf der Global Brand Conference, Turku, Finnland.

Carrasco M., M.; Brunner, C. B.; Ullrich, S. (2015). Consumer Reactions towards Different Brand Self-Presentation Styles in Country of Origin Marketing Communications in the Food Market, Beitrag auf der Global Brand Conference, Turku, Finnland.

Brunner, C. B.; Ullrich, S. (2014): How to Deal with a Negative Online Consumer Review: Can Different Response Scenarios from Various Sources Rebuild Consumers’ Product Purchase Intentions?, Beitrag auf der Academy of Marketing Conference, Bournemouth, UK.

Ullrich, S.; Brunner, C. B. (2014): Negative Online Consumer Reviews – Effects of Different Response Options, Beitrag auf der Global Brand Conference, Hertfordshire, UK.

Ullrich, S.; Esch, F.-R. (2013): Wirkungen personalisierter Internetauftritte – Eine Untersuchung der direkten und indirekten Wirkungen der Personalisierung sowie des Einflussfaktors Datenschutzbedenken, in: Marketing ZFP – Journal of Research and Management, 35. Jg.,
Nr. 3, S. 217-232.

Ullrich, S.; Esch, F.-R. (2012): Personalized Web Sites and the Self Image. Beitrag auf der International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Stockholm.

Ullrich, S.; Esch, F.-R. (2012): Personalized Web Sites as a Relationship Marketing Tool. Beitrag auf der European Marketing Academy Conference (EMAC), Lissabon.

Ullrich, S. (2012): Markenbindung durch personalisierte Internetauftritte. Dissertation, Reihe Marken- und Produktmanagement, Springer Gabler Verlag.

Esch, F.-R.; Ullrich, S. (2011): Neuromarketing – Fortschritt in der Marketingforschung, in: Wirtschaftsmagazin IHK Gießen-Friedberg, 12. Jg., Nr. 5, S. 46-47.

Esch, F.-R.; Langner, T.; Ullrich, S. (2009): Internetkommunikation, in: Bruhn, M.; Esch, F.-R.; Langner, T. (Hg.): Handbuch Kommunikation: Grundlagen, innovative Ansätze, praktische Umsetzungen, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 127-156.

Esch, F.-R.; Brunner, C.; Ullrich, S. (2009): Umsetzung der Integrierten Kommunikation, in: Bruhn, M.; Esch, F.-R.; Langner, T. (Hg.): Handbuch Kommunikation: Grundlagen, innovative Ansätze, praktische Umsetzungen, Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 459-483.